Nu este frustrant când un site web nu se afișează corect pe telefon sau tableta?
Vizitatorii sunt forțați să strângă, să tragă, să măreasca și să atingă un loc pe un site cu butoane pe care nu se poate da click și conținutul este dificil de afișat pentru a găsi răspunsurile de care au nevoie.
Atunci când site-urile web nu funcționează corect pe toate dispozitivele și browserele, clienții devin confuzi și iritați, ceea ce poate duce la pierderea vânzării sau a oportunității de branding.
Pentru a fi competitiv în lumea digitală de astăzi, toate companiile au nevoie de un design de site receptiv, care să convingă vizitatori și să-i atragă să facă următorul pas către o achiziție.
Ce este Web Design-ul Responsive?
Web Design-ul Responsive este „o abordare de dezvoltare web care creează modificări dinamice ale aspectului unui site web, în funcție de dimensiunea ecranului și de orientarea dispozitivului utilizat pentru a-l putea vizualiza”.
Cu un design responsive, conținutul și elementele media al unui site web se adaptează la dimensiunile dispozitivului sau ale browserului web utilizat. Indiferent de modul în care clienții accesează site-ul, acesta va apărea corect de fiecare dată.
În anii trecuți, dezvoltatorii web construiau site-uri web doar pentru laptopuri și monitoare desktop. Pe măsură ce societatea a adoptat smartphone-urile, dezvoltatorii au adăugat apoi versiuni mobile separate ale site-urilor web. Aceasta a necesitat utilizarea denumirei „m” ca subdomeniu separat a site-ului web. Aceste versiuni specifice site-urilor mobile au fost dezvoltate pentru telefoane și tablete, dar au cauzat mai multă muncă celor responsabili de gestionarea ambelor iterații ale site-ului web.
Astăzi, practicile responsive de proiectare a site-urilor web permit designerilor și dezvoltatorilor de site-uri web să creeze o versiune a unui site web care servește același cod HTML pentru toate dispozitivele și utilizează CSS pentru a se adapta la aspectul paginii în funcție de dispozitivul utilizat. Această abordare reduce timpul de dezvoltare necesar pentru un site web și îmbunătățește satisfacția utilizatorilor în orice mediu.
Avantajele proiectării web responsive
În afară de eliminarea necesității a două versiuni ale aceluiași site web, proiectarea de site-uri responsive oferă companiilor și clienților o multitudine de avantaje.
Satisfacția clienților
Clienții nu întră niciodată într-un magazin în căutarea unei experiențe negative. Același principiu se aplică vizitării site-ului web al unei companii, în special pentru prima dată.
Clienții se așteaptă la o experiență web perfectă, indiferent de dispozitivul pe care îl folosesc. S-a raportat că este nevoie de aproximativ 50 de milisecunde pentru ca utilizatori să dezvolte o opinie despre un site web și 57% dintre utilizatorii de internet nu vor recomanda o companie cu o experiență de mobil prost concepută. Având în vedere că întreaga utilizare a internetului se bazează în mare parte pe accesarea prin dispozitivele mobile, un design web responsive asigură clienților o întâlnire directa și ușor de navigat.
Clasamente îmbunătățite in căutări
Algoritmul de căutare Google favorizează site-urile web concepute având în vedere utilizatorii de dispozitive mobile. În plus față de viteza site-ului și contextul conținutului, utilizabilitatea mobilă este unul dintre factorii de top printre cele aproape 200 de criterii utilizate pentru ranking. Indexul Google pentru prima dată accesează cu crawlere versiunea mobilă a unui site web, mai degrabă decât versiunea desktop, pentru a determina clasarea căutărilor.
Prin acordarea priorității experienței mobile pentru utilizatori, companiile demonstrează că site-ul lor web oferă o întâlnire bine gândită atât pentru vizitatori, cât și pentru roboții Google. Acest lucru, la rândul său, face ca vizitatorii să stea mai mult pe un site web și să interacționeze mai mult cu conținutul site-ului.
Ca rezultat al designului responsiv, alte îmbunătățiri care conduc la o clasare mai bună a căutării includ:
Lipsa de conținut duplicat. Având un singur site și nu un site mobil separat, un brand nu trebuie să-și
facă griji cu privire la conținutul duplicat care să diminueze clasamentul căutării pentru diferite cuvinte
cheie și expresii.
Viteză mai rapidă. În general, site-urile web responsive se încarcă mai rapid decât celelalte site-uri
datorită practicilor de codificare existente.
Link Building. În loc să aibă două site-uri web separate și, prin urmare, strategii diferite de creare a
linkurilor, toate linkurile vor indica spre site-ul atât în varianta mobilă cât și in varianta pentru desktop,
deoarece acestea se pot accesa la aceeași adresă URL.
Expunere locală mai mare
Deoarece 94% dintre persoanele cu smartphone-uri caută informații locale pe telefoanele lor, având o abordare responsive de proiectare a site-ului web se vor îmbunătăți, de asemenea, și clasamentele de căutari locale.
Folosind o strategie de site web bine organizată și un design responsiv, utilizatorii vor putea găsi rapid informații despre companiile locale online. Întrucât 61% dintre căutătorii de dispozitive mobile spun că sunt mai predispuși să contacteze o companie locală cu un site compatibil cu dispozitivele mobile, un site web responsiv trebuie să afișeze informațiile de contact în mod clar pe toate dispozitivele și browserele.
O investiție rentabilă
Marketerii caută întotdeauna investiții solide pentru a-și promova strategia generală și obiectivele de afaceri. Cheltuielile pe termen scurt, cum ar fi reclamele plătite sau reclamele TV, nu pot garanta întotdeauna rezultate pe termen lung.
Un design de site responsiv, cu toate acestea, este o investiție critică pe termen lung pentru fiecare aspect al unei strategii de marketing. Fără un site web responsiv, companiile vor trebui să își adapteze siteul de fiecare dată când Google își actualizează algoritmul de căutare sau se schimbă practicile din industrie. În schimb, modificarea unui site web responsiv este la fel de ușoară ca actualizarea codului și editarea conținutului site-ului.
Conversii crescute
Cu o experiență îmbunătățită și consecventă a site-ului pe toate dispozitivele, utilizatorii nu vor simți nevoia să se oprească și să caute un alt site care să le satisfacă nevoile sau să le ofere o navigare ușoară. Un design de site responsiv, combinat cu conținut relevant, imagini de înaltă calitate și un flux de utilizatori targetați, este pregătit pentru conversii.
În 2021, 53,9% din tranzacțiile de comerț electronic vor fi generate prin intermediul unui dispozitiv mobil. Companiile vor pierde vânzări și abonați din cauza design-ului care nu corespunde, care este învechit sau care nu funcționează corect pe telefon sau tabletă.
Oferă prioritate proiectării unui site web responsiv
Între oferirea unei experiențe perfecte pentru vizitatori și o poziționare îmbunătățită în căutările motoarelor de căutare, designul responsiv este noul normal. Site-urile web create separat pentru mobil sunt depășite și provoacă dureri de cap atât proprietarilor de afaceri, cât și vizitatorilor.